Pages

Wednesday 14 September 2011

KELANTAN PERLU BERHATI-HATI.......


Sesi latihan terakhir-semalam

Juara bertahan, Kelantan berhadapan tugas getir dalam meneruskan rentak cemerlang memburu tiga mata penuh apabila bertemu KL Felda United FC di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, malam ini.
Persembahan luar biasa skuad kendalian E Elavarasan yang mencatatkan dua kemenangan dengan mengalahkan Johor FC 2-0 diikuti Sarawak, 1-0 sudah pasti menghadirkan rasa gerun kepada anak buah Ketua Jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu yang masih bergelut untuk keluar daripada kemelut persembahan dibawah tahap sebenar.
“Perlawanan ini cukup penting bagi kedua-dua pasukan untuk mengutip mata. Kita tidak boleh mengharapkan situasi dimana apabila kita pernah mengatasi mereka di Kota Bharu sebelum ini maka kita boleh mengulangi perkara yang sama di Selayang,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.
“Situasi kini sudah berbeza sekarang kerana KL Felda United FC tampil dengan semangat baru apatah lagi mereka juga turut diperkuatkan dengan tiga pemain baru. Sudah pasti mereka akan mengatur strategi tersendiri apabila bertemu dengan kita kali ini.
“Mereka merupakan sebuah pasukan yang bagus dan saya akui kita bakal menerima tekanan apabila beraksi disana. Itu kita tidak dapat elakkan tambahan pula ini saingan kempen Piala Malaysia dan semua pasukan mahu mencatatkan kemenangan,” katanya.
Mengakui tidak ada pilihan selain perlu mencatatkan kemenangan bagi memburu slot lebih awal ke suku akhir, Karathu menegaskan dua faktor betapa tumpuan utama serta kemampuan anak buahnya memanfaatkan peluang yang terhidang bakal menjadi penentu kepada kemenangan pasukannya dalam pertemuan malam ini.
“Saya mahu semua pemain menunjukkan semangat yang lebih daripada biasa. Bermula diposisi pertahanan, tengah dan serangan, mereka perlu memberikan komitmen lebih daripada seratus peratus dalam perlawanan ini.
“Memang kita mempunyai masa yang singkat dalam menyiapkan pasukan namun saya percaya kepada kemampuan pemain saya. Malah saya mengingatkan semua pemain supaya bersedia menghadapi situasi sukar sekiranya pasukan lawan mempamerkan aksi bertahan dalam perlawanan malam ini.
“Diatas kertas kita sebenarnya lebih baik daripada mereka. Saya yakin kita boleh mendapatkan tiga mata. Sudah pasti saya menjadi orang yang paling gembira sekiranya kita menang. Kemenangan ini cukup penting bagi memudahkan laluan kita untuk layak ke peringkat suku akhir,” katanya.
Sandaran Kelantan - Nor Shahrul Idlan Talaha
Barisan kemungkinan Kelantan :

Mohd Shahrizan Ismail, Mohd Daudsu Jamaluddin, Mohd Farisham Ismail, S Subramaniam, Mohamad Ab Aziz Ismail, S Chanturu, Mohd Nurul Azwan Roya, Muhd Badhri Radzi (KP), Mohd Shakir Shaari, Azammuddin Mohd Akil dan Norshahrul Idlan Talaha.

2 comments: